måndag 3 oktober 2011

15 dagar


Oj, dåligt med bloggandet... :(
Valparna föddes några dagar tidigare än planerat och är idag 15 dagar. De första veckorna är det mat och sömn som gäller men nu sedan de fått upp ögonen börjar de bli lite roligare. :)
De söker upp varandra och mig i lådan och är riktigt intresserade. Börjar kunna fokusera blicken lite bättre nu och t o m busar lite smått med varandra. Helt underbart charmiga!
Har varit lite smått orolig för hanen för han är så stor. Han var ju störst redan när han föddes och i brist på konkurrens har de fått mycket mat. Har försökt begränsa genom att de bara får suga ur en puppe och sedan räcker det. Dessutom har jag försökt att inte ha Allis i lådan för mycket eftersom det bara ska ätas då. Lite tips har jag fått för att undvika att i första hand hanen inte blir en s k "swimmer". Rullade frottéhanddukar under filt så inte bröstkorgen blir för platt etc.
Faktum är att jag tror det lyckats för nu tar han några steg varje gång han är vaken och ingen är lyckligare än jag. :) Tjejen har gått lite tidigare än han, men så är hon lite mindre också.
Lyckan var igår när de viftade på svansarna när de kände min lukt!!! Man blir varm inombords!
Allis är fenomenal på att städa efter dem, men så är de ju bara två också. Har faktiskt sett bajs två gånger nu senaste dagarna, inget före det.
Ska försöka uppdatera lite bättre i fortsättningen. Lägger in några kort också.
Lite bus börjar det bli...

Åh, vad skönt att bli kliad på magen!

Hej på dig!





Inga kommentarer: