onsdag 26 oktober 2011

Läsvärt???

Nu vill jag först och främst börja med att säga att jag är såå himla tacksam för alla kassar med tidningar som arbetskamrater och vänner samlat ihop till mig! Med tanke på min förra kull (13 valpar, varav 12 överlevande) så började jag i tid att be de jag känner att spara tidningar och ge till mig. Så började det komma in så smått. Efter att valparna fötts och jag varit hemma en vecka, gick jag in och gjorde 3 timmars jobb en dag för att sedan fortsätta min ledighet. När jag kom in på mitt rum stod där minst 7-8 kassar med tidningar!!! Wow!
Nu när det bara blev 2 valpar har det räckt gott och väl, men börjar nu minsann bli strykande åtgång på de också. Så tack än en gång!
Så nu då - till dagens ämne...nu har jag verkligen kommit underfund med vilken tidning som verkligen gäller!!! Efter att ha rotat i kassarna varje morgon och bytt inne i valphagen (tidningar över hela golvet och filtar på en del) så börjar man få sina favorittidningar.. ;) Och jag kan ju säga att det gäller inte insidan denna gången hehe... Nä, tjocklek och helst så många bilagor som möjligt, så när man tar upp en tidning får man någon extra på köpet - bilaga på kööpet!
Så imorse när jag kom upp och det var en osedvanligt otäck lukt som mötte mina näsborrar försökte jag ganska snabbt röja undan och får bort den fräna odören...Sträcker mina händer i en ny kasse och DÄR - DÄR LIGGER DE!!!! Jag vet nu vilken tidning som verkligen gäller - GP!!! Men huuur många bilagor var det inte i den, ja jag ljuger inte om det var åtminstone 3-4 bilagor på KÖÖPET! Det var det snabbaste bytet hittills! Jag kan skatta min lyckliga stjärna som i min bekantskap har GP-intresserade!
Då kanske frågan blir vilken som är sämst?! Ja, hmm, ursäkta metropolen och min barndomsstad Säffle, men er tidning är verkligen värd sitt rykte "Propellern" (fyra blad)....mååånga ST går det åt till ett byte.. Fast jag är jätteglad att tidningarna finns där för visst kan man ta flera stycken på varandra!!! ;)
Ja oj, vad man kan gå igång på tidningar, av många olika orsaker...

Annars har veckan rullat på snabbt. Började med måndagen när Jill och Nemo kom på besök. Trimning av snygg-ponken som ska ställas i Mjölby. Han är inte så tokig den killen! Nu håller jag verkligen tummarna för att ni kan få ett excellent på söndag! Det är ni verkligen värda!

På tisdagen kom Marie och snosade för första gången på valparna. Hon hjälpte mig att ta lite kort när jag tränade dem på att stå. Hmm, det gick sådär så korten behåller jag för mig själv. ;) Tack för hjälpen Marie! :)

Igår fick jag besök av min "gamla uppfödare" Lise-Lotte och "kompisen" Kicki... :D))  Jättemysig kväll, det var så längesen de var här!
Vi kollade förstås valparna, åt lite mat och tog ståkort på dem. Det gick till slut! Inte var de lätta att ställa direkt. Jag har ju inte förväntat mig några utställningsstjärnor av dem, men faktum var att helt tokiga var de inte. Bättre än förväntat. Så får vi se hur de utvecklar sig. Frampå ska vi göra ett valptest på dem och det ska bli spännande!!!
Lägger in korten när vi ställde dem + några till. Fotograf är Kicki Nord (Tack för bilderna)
 Ha en fortsatt härlig vecka gott folk!
Tiken huvudbild

Tiken stående

Hanen stående
Hanens huvud

Gammelmormor Bella får vara med på bild

Dennis i farten med min toffel

Sött!

2 kommentarer:

Trivsamma förändringar sa...

Hihi kul inlägg du skrivit =)

När vi var o hälsade på Figges senaste kull sommaren 2010 i Lysekil så kände uppfödaren en som jobbade på den lokala tidningen där nere, så hon kunde få de överblivna tidningarna därifrån.

Det var extra kul den dagen vi var o hälsade på. Då var det bilder från kronpinsessans bröllop i HELA rummet, som valparna gick runt o kissade på =)

Vad valpsjuk man blir när man ser dina bilder!

Kram Maria

Anonym sa...

Nu fört kollar och läser jag! De ser ju riktigt fina ut ;) Ska bli kul att fortsätta att följa dem!tycker farmor...