lördag 1 januari 2011

2011

Ja, så var det året till ända - 2010. Jag måste erkänna att jag har väldigt svårt för nyårsafton. Känns mycket bättre när det väl slagit om och blivit ett nytt år. Då kan man känna en längtan efter nya projekt att genomföra, man får mer energi på något sätt.
Vi firade nyår hemma. Bjöd in svärmor, men hon orkade tyvärr inte komma. Vi gjorde ialla fall en tre-rätters meny. Våra "små" grabbar skulle ju ut på roligheter, så det var bara att se till så de fick något i magen innan. Till förrätt hade vi pilgrimsmusslor, varmrätten var oxfilé med hasselbackspotatis och grönpepparsås. Efterrätten blev även i år vaniljpannacotta med hallon. Mätta blev vi... ;-) En lugn och skön kväll, där det droppade in nyårshälsningar via sms, tack ska ni ha alla! Jag sprang ideligen upp till datorn för att kolla på Eniro vem som skickat, eftersom min mobil är trasig och den gamla jag har inte har alla nummer inlagda.
Vi hann med en promenad på förmiddagen innan allt skjutande började. Vår äldsta, Bella, är väldigt rädd för raketerna och brukar inte vilja gå ut när det smäller. De andra har tack och lov inte blivit "smittade" av rädslan. Billie reagerade dock lite på att Bella blev rädd. Hon skällde till när det small som mest och var ganska sliten när det dalade av och somnade i knät på mig i soffan.
På hemvägen från promenaden vart jag lite rädd, Boris kom ut från skogen jättehalt på ena frambenet - igen!!! Han kunde inte stödja alls. Idag är han bättre redan, som tur är.

Idag har vi haft en riktigt slapp dag. Vi tog alla "dogsen" på f.m. och gjorde en långtur i solskenet! Underbart väder! Det var så man har lust att ta med sig korv och grilla inom det snaraste, får nog bli så!
Svårt att aktivera hundarna nu, men försöker så gott det går. Det kommer ju ljusare tider nu, med bättre förutsättningar.





Ska bli spännande att se vad 2011 för med sig! Önskar ett bra år för er alla!
Kram, på återseende!

2 kommentarer:

Hanna aka Lilla My sa...

Härliga bilder!

Trivsamma förändringar sa...

Vilken härlig nyårsdag ni verkar ha haft ute i solen! Skönt med lite mildare väder för en gångs skull.
Håller med om att det är skönare när klockan slår tolv och det är ett nytt år, istället för att vänta på det. Ha det bra, kram Maria