tisdag 10 maj 2011

Mycket nu...

Ja, det är mycket nu! Hinner inte hälften av vad jag har tänkt göra varje dag. Ligger på kvällen och tänker imorrn ska jag göra det och det...
Helgen försvann bara! Poff! Borta! Men en trevlig helg var det. På lördagen åkte jag och Eva-Lena upp till Ransbergs herrgård och kollade in Tollar-klubbens workingtest. Väldigt många  hade anmält sig och det var jättekul att få se så många duktiga ekipage. Trevlig upplägg WT. Blir lite sugen på att nån gång starta... men det finns bara i fantasin än så länge. Lååång väg kvar.
På söndagen gick vi en tur med hundarna och de fick bada också, vilket berodde dels på att de var så lortiga och dels för att det var ganska varmt. Svalkar så skönt med bad. Billie gör framsteg för varje gång. Nu simmade hon en lång stund. Hon ville ju inte gärna simma förra sommaren, men hon har väl mognat. Hon tom. apporterade dummie.
Sedan var det jobb en sväng på söndagen. Vi hade stort tårtkalas som avslutning på vårens verksamheter. 16 tårtor för 85 personer! Ganska lagom visade det sig. :) Fröjd för både ögat och magen var det när alla var framdukade.
Efter jobbpasset väntade derbymatchen Fotboll Nor IK - Edsvalla IF II!!!!!! Såå många var där och tittade. Visste att jag hade en son som laddat ungefär heela dagen inför matchen. Tyvärr blev det förlust för Edsvalla. Men kul för Nor, som är ett nystartat lag och som hade mycket vilja inför första matchen.
Igår åkte jag och Alex äntligen in till Bergvik för att kolla kostym inför studenten. Har nästan bävat inför det, svårt att hitta en som passar bra. Men vi fick hjälp och det gick hur smidigt som helst. Kostym, två skjortor, två slipsar, bälte och några förpackningar strumpor! Heelt fantastiskt! Nu fattas skor, men det känns som en petitess (kanske bara som jag tror!)
Avslutningsvis kan jag med glädje konstatera att Billies två knölar i juvret är i princip borta. Tror att tjejen varit/är lite skendräktig. Idag när jag kom hem från jobbet hade hon bäddat om gaanska mycket i våra sängar. Lite slöare än vanligt är hon också, om än med betoning på lite. Så skönt ändå att knölarna minskat så mycket. Det verkar som det varit p g a hormoner, som vi hoppades på.
Idag har jag varit på återbesök med min tumme. Röntgen, läkarbesök och avslutningsvis besök hos min gulliga arbetsterapeut. Hon var väldigt nöjd över framstegen. Så skönt, för nu kan jag använda tummen i vardagen nästan utan undantag. Inga fler besök förrän i september. :)
Ha det så gott och njut av värmen och solen!
Badtokige Benny

2 kommentarer:

Trivsamma förändringar sa...

Härligt med badtokiga hundar! Man blir så glad när man ser deras glädje. Blev inte riktigt så glad när Figge var strålande glad över att hitta ett lerdike igår på skogspromenaden...!

Skönt att det gick bra med tummen! =)
Kul att ha studenten att se fram emot!

Kram Maria

Hanna aka Lilla My sa...

Underbar bild :)