söndag 1 maj 2011

Positiva överraskningar!

Visst är sånt trevligt? Jag och Eva-Lena hade idag bestämt oss för att apportera lite tillsammans. Det blir så ofta att man gör det själv och ibland är det nyttigt att blanda in lite andra dofter och hundar. Vi tog med lite vilt också,  Eva-Lena en and och jag en kanin. Dessutom några dummies. Eva-Lena hade med Frodo och Morris, jag hade med Benny och Billie. E-L går jaktlydnadskurs med Frodo och de är så himla duktiga!
Vi började med Frodo och det gick galant! Hans största problem är väl att han är så ivrig, men han är väldigt intresserad av viltet, både anden och kaninen. Det bådar gott för Eva-Lena! Härlig kille!
Här kommer Frodo

Sedan var det Benny (som inte gärna tagit vilt senaste gångerna). Detsamma kan man säga gällde nu, han tog kaninen efter lite hjälp av mig, anden gick det ännu sämre med. Men han var inte ointresserad, så jag tyckte det gick hyfsat ändå. Han fick avsluta med apportering av dummies, som han gillar.
Benny

Nästa vovve ut var Morris och här kom första positiva överraskningen! Först tog han kaninen och sedan anden! Duktiga Morris! Efter några vändor första apporteringen kom han fint in fortsättningsvis och avlämnade. Så kul det är när man inte förväntar sig saker och så händer det! Han avslutade med dummie-apportering.
Goa Morris apporterar kanin

Så var det Billie busans tur och hon var såå ivrig, lydnaden gick inget vidare kan jag säga...MEN, hon hämtade kaninen direkt! Andra positiva överraskningen! Lite slarvig med leverering, men vad gör det? Två gånger apporterade hon kaninen. Anden var inte lika självklart att gripa, men gick med lite hjälp på traven. Duktiga busan! Hon fick också avsluta med en dummie. Hon är dock lite slarvig, men samtidigt ganska skön! ;)
Billie och kaninen

Myys!

Det var en härlig avslutning av helgen som annars började mindre trevligt med att jag var hemma och sjuk på fredagen. Hängig med huvudvärk och småfeber :(  Det började på onsdagen redan och på torsdag kväll var jag på uppfödarutbildning och jösses vad jag frös där... usch, så tråkigt det är att vara sjuk. Men känner mig bättre nu.

På lördagen grillade vi och satt på altanen och myste, sedan gick vi till brasan. Mycket kläder på!!! Kallt!!! Vi avslutade kvällen med att följa med hem till Degeryds tillsammans med några till och det var jättemysigt! God smörgåstårta och silltårta fick vi!!!
Nu ska jag gå ta mig något att äta.
Ha det gott!

3 kommentarer:

Trivsamma förändringar sa...

Oj vilken härlig dag ni verkar ha haft! Duktiga vovvar, måste vara kul att ha med sig så många ut i skogen!

Skönt att du börjat må bättre!
Hoppas du får en skön start på den kommande veckan!
Kram Maria

Goldkings sa...

Så kuuul var det:) Många positiva överaskningar!!Det här gör vi igen o igen. KRAAAAAM

Three B's blogg sa...

Tack Maria! En härlig dag har det varit! Kram

Jaa, Eva-Lena, detta gör vi absolut om!!! Tack för idag! Kraam