måndag 6 juni 2011

Ojojoj

vilken underbar helg det varit!!! Rena rama sommarvädret! Hoppas nu inte regnet kommer på studenterna...men risken finns! :-O
Robin har varit på innebandycup hela helgen, men det gick inte så bra i år... så är det ibland. :-( Förra året vann de ju cupen för sin åldersklass.
Annars har det varit blomplantering, rensning, lite matlagning inför studenten och tävling.
Vi tävlade i Årjäng igår och det var inte riktigt samma tryckande värme som dagen innan, vilket var tur för hundarna. Nu blev det ioch för sig ganska varmt ju längre dagen led men det fläktade ju lite ialla fall.
Platsen gick bra igen och 10 poäng där. Tandvisning likaså (baggis för en gammal utställningshund) ;-).
På linförighet fick vi 8,5 och det är jag jättenöjd med! Han slarvar lite när vi springer - han blir så ivrig.
Så var det läggandet. Det brukar han vara klockren på, inte något snabbt läggande men han gör det. Nu började han  bromsa in själv under momentet, varpå jag slog med handen mot mitt vänsterben så han skulle fortsätta gå med mig. När så väl kommandot kom så satte han sig istället. Förmodligen förvirrade mitt handviftande så han tänkte fot istället och satte sig. Neeeej, tänkte jag!!! Fasen!!!
På inkallning fick vi 8,5 p g a lite slarv vid avslutet men är nöjd med det.
Ställandet...som vi har tränat!!! Vi fick en 9:a!!!! Han var såå duktig! Mattes kille!!!
Apportbocken en 7:a, lite löst grepp.
Hoppet 8,5, lite bus vid avslut (han brukar butta på min hand när han sätter sig)
Helhet 8. Summa summarum 158,5...
Med andra ord fina poäng som jag är jätteglad över! Tänk om vi bara inte sabbat läggandet! Jag vill ut nu direkt och tävla igen!!! Men det blir ganska snart ialla fall...
Imorrn är det balen för studenterna på Sundsta. Ska dit och kika på alla fina ungdomar. Så på torsdag smäller det! Oj, vad mycket som ska göras innan. Men hoppas regnet håller sig borta så de får en trevlig dag.
På återhörande!

Inga kommentarer: