torsdag 2 juni 2011

Närmar sig...

Ja, nu närmar det sig...studenten. Har känt mig ganska lugn hittills, men jag kanske har förträngt det! Haha! Nu börjar det krypa närmare och närmare och jag tänker på allt som ska göras! Hjälp!!! Men varför måste allt vara perfekt? Man ställer sådana krav på sig själv att allt ska vara tiptop. Hyfsat räcker egentligen. Det får helt enkelt bli som det blir. Det är inte lätt att hålla allt tiptop när man har 5 hundar inneboende...Det viktigaste är att det blir en trevlig dag för Alexander och de som vill fira honom. :-)

Förra helgen var vi i Stockholm. Vi tog husbilen och hade bokat plats på Långholmens husbilscamping. Mitt i centrala Stockholm! Kan rekommenderas! Vi stod precis under Västerbron - den beryktade i maraton-sammanhang... Mikael och Robin skulle springa Stockholm maraton lördagen och vi åkte på fredag e.m. Mina gulliga föräldrar kom och bodde hos oss och passade både hundar och hus. Kan ju säga att när vi kom hem igen var grusgången rensad och huset städat...Gulle er mamma och pappa!
På fredagen käkade vi på Därmed pasta och sedan mötte vi Otto på tunnelbanestationen. Alex drog iväg med honom till någon rock-bar och vi gick tillbaka till husbilen och myste.

Bäst att läsa allt man kan inför maran...
En laddad Robin?
En avslappnad Alexander...

På lördag morgon var det två laddade killar kan jag säga! Starten gick redan 11.30 så vi drog iväg vid 9 ungefär. Startlappar skulle hämtas och sedan var det dags för ombyte och uppvärmning. Vilken folkfest! Så himla skön stämning! När det började dra ihop sig  gick jag och ställde mig precis vid starten. Det enda som var negativt den dagen var att det blåste så j-a kallt! Jag frös fruktansvärt! När starten gått spanade jag och fick faktiskt se båda och vinka till dem! Sedan bar det av till Kungsträdgården, tog tunnelbanan för att jag skulle komma dit snabbt, men tyvärr missade jag dem. Gick till Gallerian och där träffade jag Alex och Otto, som var väldigt sega (?) Haha, de hade kommit hem 04.30..... Vi tog ialla fall en fika.
Vi gick tillbaka till Kungsträdgården och såg först Robin och sedan (efter ett tag) även Mikael. Då var det dags att ta sig till Stadion för att hinna se Robin gå i mål. Kan säga att tårarna kom i ögonen på mig när han kom inspringande på Stadion med den förträffliga tiden 3.57!!! Första gången han sprang och han har endast löptränat två gånger innan på asfalt! Stolt var bara förnamnet...Sedan väntade jag på Mikael....och väntade... Stackarn, han hade fått kramp vid 3 mil men ändå genomfört loppet! Såå starkt gjort, han kom i mål på 4.56! Sprang faktiskt ut på banan för att peppa honom inför målspurten..
Vi avslutade dagen med att gå och käka tillsammans med Otto på en fantastisk restaurang - Thank god it's friday! Vilken god mat!!! Mmmmmmm...

Nu är det långhelg, ledig hela 5 dagar. Underbart! På söndag blir det tävling i Årjäng tillsammans med bla. Lotta och Räjza, Elisabeth och Allis. Snälla håll tummarna för oss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka duktiga killar du har!!!! *imponerad*
Ska vi komma med plakatet ... håller tummarna i vilket fall!!
Kram:-)
Kicki